Wieringer Eilandmuseum

Op het voormalige Zuiderzee-eiland Wieringen staatde boerderij van laatste bewoner en eigenaar Jan Lont, nu het Wieringer Eilandmuseum. Beleef hier samen met uw kinderen het Wieringer boeren- en vissersleven van weleer.

ZeeVerse Vismarkt Wieringen

Bent u een grote visliefhebber? En kan de vis u niet vers genoeg zijn? Kom dan naar de ZeeVerse Vismarkt in Den Oever. Deze wordt iedere zaterdagochtend van 08:30 tot 12:00 uur gehouden in Den Oever.

Flora en Visserijdagen

Gelegen aan de kop van de Afsluitdijk bruist het in het pittoreske vissersdorpje Den Oever tijdens de Flora- en Visserijdagen.
Ook dit jaar belooft het weer een waar spektakel te worden. Een ware beleving voor jong en oud!

Wieringer Vistival

Het Wieringer VIStival is een evenement in Den Oever ter promotie van zeeverse vis.

Heidense Kapel Wieringen

Een uit tufsteen opgetrokken “kapel”, die uiterlijk meer weg had van een kleine kerk en in de volksmond bekend stond als “de heidense kapel”.
Rond  1880 gesloopt.
In november 2016 is de huidige kapel geopend.

WR60

De WR 60 is het enige nog overgebleven Wieringer "skuutje", vroeger ook wel "haringschuitje" genoemd, van een vloot van vele tientallen van deze scheepjes.

De Groot Recreatie

De Groot Recreatie organiseert diverse wadlooptochten vanuit Noord-Holland op het voormalig eiland Wieringen, gelegen aan het Werelderfgoed Waddenzee. Onder begeleiding van een ervaren gids kunt u, tijdens het wadlopen, aan den lijve ondervinden hoe uniek dit prachtige stuk natuur is.

Vaartochten op de Waddenzee met Jan Rotgans

Ga mee met Jan naar een prachtig natuurgebied: De Westelijke Waddenzee. Unesco Wereld Erfgoed en voor Jan het mooiste deel van het Wad. Dagelijks organiseert hij vaartochten met de WR130 “Johanna II” voor kleine en grote groepen, maar ook voor opstappers. U leert het Wad beter kennen aan boord en hij vertelt daarbij graag originele verhalen over de visserij, de vele diersoorten en hoe de zee leeft.

Vikingen Centrum

Het Informatiecentrum Vikingen op Wieringen, is in 2004 gestart als een bezoekerscentrum.
De aanleiding voor de bouw is de vondst van drie zilver-schatten, toegeschreven aan de Vikingen, nabij Westerklief op Wieringen.

Jachthaven Marina Den Oever

Deze jachthaven is een gezellige, beschutte haven direct gelegen aan het IJsselmeer, de Waddenzee en de Noordzee. Een ideale uitvalsbasis voor een weekend of een vakantie met de boot op zoet of zout water.

De Wieringer Molens

Op het voormalig eiland Wieringen staan twee schitterende korenmolens. In Den Oever staat ‘De Hoop’ en in Hippolytushoef ‘De Onderneming’.

Wonderlijk Wieringen

Een website met een grote hoeveelheid links en informatie over  recreëren Wieringen

Wieringer Vistival

In Pago Wirense

Van de Vikingen tot de Afsluitdijk. Alles wat je wil weten over de geschiedenis van Wieringen vind je op deze site.

Zin in Oosterland

Aan het einde van Noord-Holland, waar Waddenzee land ontmoet ligt de Romaanse Oosterlander-kerk. Ooit baken vanaf zee en heilige plaats, sinds 1969 ook vernieuwend thuis voor levensvragen en inspirerend cultureel podium.

Historische Vereniging Wieringen

De Historische Vereniging Wieringen probeert de historie van dit unieke stukje Nederland, gelegen in de kop van Noord Holland en aan de Waddenzee, zo goed mogelijk vast te leggen. De vereniging kan putten uit een rijk verleden.

HTML Creator