Droogvallen

Geniet van een dag op het Wad

Door het vaarseizoen heen zijn er ook droogvaldagen. We mogen maar 12 passagiers aan boord hebben i.v.m de verzekering.
We varen meestal naar een plaat bij het Amsteldiep. Daar wordt de spijker(het anker) over boord gegooid en is het wachten tot het water wegloopt en de aak op de zandbank rust. Er is vervolgens gelegenheid om heerlijk te gaan wadlopen richting de mosselbanken, waar naast mosselen, ook oesters, kokkels en andere schelpdieren te vinden zijn. Ook steken er regelmatig zeehonden de kop op. Deze van nature nieuwsgierige dieren houden je goed in de gaten. Ook voor de vogelliefhebbers is er genoeg te genieten van allerlei steltlopers, kluten, scholeksters, plevieren en tal van meeuwensoorten.

De verzamelde schelpdieren worden meegenomen aan boord en daar gekookt. Voor wie dat wil houden we ook wat oesters en mosselen apart. Met een speciaal oestermes worden ze geopend, zodat ze vervolgens rauw naar binnen te "slurpen" zijn.

Wilt u dit een keer meemaken als lid of als niet-lid, dan kan dat. Er zijn hieraan wel kosten verbonden.
Wanneer u lid bent van de Vereniging Aak, betaalt u €25,--. pp.
Als u nog geen lid bent, betaalt u €30,--. pp.
Echter, mocht u na zo'n geweldig dagje op het Wad, besluiten lid te worden van onze vereniging, hoeft u maar €5,--. bij te betalen.
Voor €35,--. bent u namelijk al lid voor €10,--.(meer mag) en betaalt u de ledenprijs van €25,--, voor de droogvaldag.
U ondersteunt hiermee het behoud van de WR 173 en kunt u ook gratis opstappen tijdens het ledenvaren of aak avonden en - middagen. Een prachtige win-win-situatie, zou ik zeggen.
De droogvaldagen voor dit jaar zijn:

vrijdag 21 juni - reservedatum  donderdag 20 juni VOL
zaterdag 20 juli - reservedatum vrijdag 19 juli VOL
zaterdag 3 augustus - reservedatum vrijdag 2 augustus NOG 8 PLEKKEN
maandag 19 augustus - reservedatum zondag 18 augustus NOG 4 PLEKKEN

Voor extra inlichtingen kunt u bij Jaap Groen terecht.
Tel: +31 624960861

Klik hier als u zich direct wilt aanmelden

`

Website Builder Software